måndag 5 juli 2010

salt och kärlek

Hur kan 10 dagar gå så himla fort? 10 underbara dagar med de bästa vännerna (som jag fortfarande inte förstår at jag frivilligt är borta ifrån...) i Barcelona. Det blev allt jag hoppades på. Nu är jag englandshemma och bara väntar på 16juli då det är HEMhemma som gäller! Tills dess lever jag i mitt somriga sinne med drömmar om heta barcelonanätter. Höfterna har en fin färgskiftning och håret luktar fortfarande lite salt.
Trots den knarrigaste sängen EVER, en attentionhoe-duva utanför balkongen på morgonen och en plånbok fattigare blev det ett minne jag kommer tänka på med kärlek i hjärtat resten av livet.
På hur vi dansade tills solen gick upp, till alldeles för bra musik och med alldeles för svettiga pannor. På hur den snyggaste plånboken som någonsin gjorts, blev snodd med ALLT i. Inklusive hostelnycklarna vilket resulterade i en 4timmars lång dörrknackning. På randiga bakgatsbarer och 100-tals insmörjningar.
Och speciellt den obeskrivliga känslan av att se 2 av sina bästa vänner. Springa som i slowmotion för att mötas upp i något som inte ens kan beskrivas som 1000 kramar. Bara ren kärlek.
Jag lever en fin sommar.
'
'
"placa de catalunya . mitten ."

2 kommentarer: