torsdag 7 januari 2010

Electronic Ticket Itinerary/Reciept from SAS - Internet Booking BL2CD - SK527 - 02FEB

Mail idag, med bild på mum A och bebis Evelina. De har fått snö i Windsor vilket tydligen inte är så vanligt. De såg lyckliga snälla härliga och alldeles fina ut. Får en jättebra känsla i magen så fort jag får mail av dom. Bilderna är en bra bonus.
Ivilket fall så är det definitivt nu. Den 2 februari kl 15.10 sitter ett stycke Emy (förhoppningsvis, om jag inte lyckas irra bort mig redan på Arlanda...) på ett flyg till London. 16.55 anländer jag till Heathrow (shit!!! om jag tyckte Arlanda skulle bli svårt.....) Dad R hämtar mig där (en stor skylt EMY HIT SKA DU!!!!! i skrikfärger och en megafon vore nog bra...) och sen bär det av till det framtida hemmet.
whiiiii. helt galet!!!
Jag provpackade idag. Eller egentligen mosade jag bara ner alla (nästan) kläder i resväskan för att se vad det vägde. 20 kilo får man ha med sig + 8 kilo i handbagage.
'Det kommer aldrig att gå... Nej, jag får ta med mig en sovtröja och möjligtvis en tandborste.. om jag tar den tunna babyborsten och inte den braiga från Colgate.. den väger nog för mycket.' Jag har bävat inför att provväga nu i flera dagar.
Mamma har uppmuntrat med
- ta bara med dig saker som du verkligen behöver och kommer att använda!.
- Ja jag vet suckar jag och plockar undan tröjor som jag vet att jag faktiskt inte kommer ha användning av. Skönt att ha en mamma som hjälper.
- Men va? Ska du inte ha med dig den där tröjan? Den är ju en typisk aupair-ta-hand-om-barn-tröja! (finns såna?)
- Men du sa ju...
- Jamen tänk på att du kommer bli spydd och bajsad på och sådär. * detta är en kod för: ta bara med dig dina fulkläder Emy, så kan jag använda heela din välfyllda snyggklädersgarderob själv. jaa, just det, skönt med en mamma som hjälper...
Fast det är nog bra, för om jag skulle bestämma skulle jag nog gå runt i min discokuleklänning och torka bajs.
I vilket fall ställde jag den extremt obra packade väskan på vågen. Kisade med ena ögat och inser att vågen bara visar drygt 12 kilo. 8 KILO KVAR!!! Jag kan ju packa ner massa mer! Får med mig datorn också! Och Colgate-tandborsten..
hmm undrar om jag kan smyga ner discokuleklänningen?

3 kommentarer:

  1. Tusan. Min strategi är avslöjad. Du får ta med discokuleklänningen om du vill (och gör det i smyg) för den passar inte mig. Har ingen "hylla" att hänga den på.

    SvaraRadera
  2. Alla fulkläder du har tillhör mig så dom stannar hemma och a,a,a du har visst kläder som tillhör mig. Men dom är så "sköönnna" brukar du ju säga i en ton och tillsnörpt mun som Gollum.

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg att köpa en väska till när du är där så får med dig hem prylar om 9 månader haha;) för jag tror ju att du MEST troligen kommer maxa med snygga kläder från england när du kommer hem..superavundsjuk:D

    Du kommer troligen inte hinna se nya lyan så får gotta hos i här hemma att vi faktist ska flytta snart:D i mitten av feb borde lasset gå:D

    ha de super bra kom ihåg avslutkalaset;P höhöhö

    /Linnéa

    SvaraRadera