måndag 15 februari 2010

awesome.

Måndag igen. Veckorna går fort här borta. Det har redan gått 2 veckor!
Sååå. London var underbart. Efter en heldag där är jag förälskad. Vi åkte efter frukost och var framme i Notting Hill 45min senare. Jag svär, det ser ut precis som i filmen. (och bara för att namedroppa lite så åkte vi förbi Elle Mcphersons hus. Och Madonnas. Och Elton Johns..) Dessutom bor R föräldrar granne med Peter Gabriel, sångaren i Genesis och han har en g i g a n t i s k studio byggd i trädgården.
Hus i England har en tendens att vara höga. All volym inuti är liksom.. tja.. på höjden. Richards föräldrars hus hade 6 våningar. för 2 personer. sjukt.
Jag fick en private tour i Private Garden. (dock inte samma som i filmen men den bredvid..) väldigt vackert och på vår/sommaren är det nog fantastiskt.
Efter det var det Portobello Market som gällde. R, A och Ev gick iväg på lunch och jag lämnades åt mitt öde på Portobello Road. Gatan kändes milslång men ändå 3 meter. Det finns sååå mycket att titta på. W.O.W säger jag bara. Här kommer man hitta mig hädanefter. Superskön atmosfär och nånting för alla. Det blev för mycket för mig. Jag bara tittade, överväldigad av hela dagen, på allt. Köpte en berlock, men hade egentligen kunnat köpt tonvis av grejer.
Tror att man måste ha gått där nångång innan man faktiskt kan köpa nånting och inte bara "ahhhhvahgah" och se ut som töntturist.
Däremot var jag på nånting som hette the Hummingbird bakery. Dom gör cupcakes (och nej, det är inte samma sak som muffins...). Aa-ha-mazing! Där snackar vi munorgasm. Alla borde nångång få chansen att prova en hummingbirdbakelse. Because you're worth it.
Min första resa in till faktiska London var alltså klart plus-godkänt. Längtar tills vänner/familj kommer hit och jag får visa saker. Det är ju inte lika roligt att visa sig själv liksom.
Just nu längtar jag tills sommaren. Väldigt mycket. Värme och ljusa nätter.
Och jag längtar tills Sofi kommer hit. 3veckor kvar.
Och jag längtar efter att träffa Zara. Hon har kommit hem. Vi gick om varandra. dammit.
puuss alla fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar