fredag 19 februari 2010

alone.

Ensam. Ensam i ett hus i Windsor. Jag har ingen att ringa som kanske vill ta en fika. Ingen som kanske vill kolla en film ikväll. Ingen som kanske vill dricka roliga drinkar med mig och klä sig i fina festkläder. Ingen som kanske bara vill ses, bara för att liksom.
Det är konstigt att vara själv. Skönt till viss gräns men ovanligt och ovant.
Vad ska jag hitta på då? Ut och hitta vänner vore kanske en bra idé... Väntar hellre på att riktiga vänner hittar Skype så jag slipper prata med mig själv. Åh, vad jag längtar tills Sofi kommer hit. (bara 2 veckor kvar nu... 2!!!)
Nej UH! Vad blev detta för nån självömkansblogg?! Jag börjar om...
Jag är ensam i ett hus i Windsor över helgen. Det är ovant men blir nog rätt skönt. Jag ska börja med att duscha, dansa och sjunga lite i rummet, gå ner på stan, köpa mat och snask till helgen, köpa några tulpaner, och ta en låång promenad. I solen. För ja-a... här är det sol och blå himmel.
Ja. Så blir det. En fin helg. Med mig själv.

9 kommentarer:

  1. Nu drog det i mammahjärtat. Vill du komma hem? *Förhoppningsfullt* ;) Vi har visseligen snöstorm här, igen, men var är lite sol? Egentligen?
    De har väl fik i Windsor, har jag hört. Kanske fik med potentiella fikavänner? Försök se lite svensk och förvirrad ut, det är du så bra på...
    Puss&puss

    SvaraRadera
  2. Hej Emy! Det drar även i mormor! En fika och lite shoping med dig vore helt underbart. Vi saknar dig, men gläds åt att du trivs och har det bra. Tänker på dig hela tiden. Jag är säker på att du får en bra helg, du är ju bra på att fixa till det. Nu ska vi gå på 8-årskalas hos Amanda, så det är bara att ge sig ut i snöstormen. Tur att det inte är så långt.
    (Träffade Elisabeth N för några dagar sen, skulle åka till Brasilien i torsdags.)
    Ha det så bra!
    Kramar i MÄNGD

    SvaraRadera
  3. Testar att skicka ett meddelande med farmor i andra ändan av telefonen.

    SvaraRadera
  4. Titta, det fungerade! Nu ska vi de om vi kan få till det så att hon (farmor alltså) kan maila dig också. Hon har ju lite svårt med tekniken ibland ;-) Hälsningar från ett snöigt och kallt Svärtinge.
    Kramar i massor.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. mamma: that's my thing. svensk och förvirrad alltså.
    mormor: <3
    majsan och farmor: HAHAHAHAHAHA!!!! det där var det roligaste jag sett. "testar bara". farmor-teknikens drottning! skönt att hon har barn med koll.

    Kind regards från ett soligt och vårigt Windsor (krokus i trädgårdar och "tittify-fåglar") massa kramar och pussar.

    saknar er allihop. hjärtan och sånt.

    SvaraRadera
  7. simon och jag får se till att spara några slantar och komma över en helg:D vill du ha ett nöje på fritiden så kan du ju luska lite bland det trånga husen och se om någon har en billig B&B nära dig;)

    PUSS O KRAM från oss <3

    SvaraRadera
  8. Har lite krummiga ben nu.22 februari 2010 kl. 16:29

    Om jag var din farmor, mormor eller mamma skulle jag gråta en skvätt för din ensamhet. Eller nåt. Jag tycker det låter helt otroligt med sol och ett skönt väder. Man blir rätt trött på snö efter ett tag. Jaa nu blev det blaj i bokstäver här. Men jaa hej jag saknar dig. Jag heter Stina din vän, du vet. puss

    SvaraRadera