torsdag 4 februari 2010

Dag 2 (?)

Det regnade idag. Det gör tydligen det mycket i England.. Anna svor över vädret medan jag tyckte att luften var "fräsch". kommer förmodligen också svära över det efter ett tag.
Idag har vi (läs: jag med ledning av Anna och Evelina) utforskat Windsor ännu mer. Man tror att alla affärer och gator ska ta slut runt varje hörn men det bara fortsätter och fortsätter. Och jag bara älskar det mer och mer!
Windsor är riktigt crowded med bebisar och barnvagnar. Barnvagnar kallas för 'prams' så jag fick lära mig ett nytt ord som tydligen är typiskt Windsor: pramjams. När det är fullt med barnvagnar så man typ fasnar i varandra. Och det är verkligen så. Idag gick Anna och jag och Evelina ut och fikade och på fiket satt det (och jag räknade) 7 (!) stycken mammor eller nannys med barnvagnar och bebisar. Så man blir knappast utstirrad för att ha barnvagn. Det är knappt att man får snälla leenden från tanter här som man får i sve. Då skulle de behöva gå runt och le heela tiden. (gudförbjude...)
Evelina började krypa några dagar innan jag kom och nu är hon en riktig vilding. Hon sitter inte stilla 2sek utan är alltid på gång. Hon har dessutom fått 2 tänder och flera påväg och är lite grumpy då och då. Hon tycker även om att bita på saker. Idag högg hon mig i handen som en äkta liten vampyr.
Anyway, allt är toppen och det känns som om jag varit här jättelänge redan. Anna, Richard, Evelina och jag funkar verkligen super ihop.
jaaa. England sure seems to be my cup of tea!
Nu dags för säng (som är så stor att jag kan rulla två varv i den på bredden).
trött tjej.

2 kommentarer:

  1. hehe såå ska du skaffa dig en engelsman och skaffa barn och ha barnvagn och själv fixa au pair och så ni sedan kan fika på fiken med massor med barnvagnar? ;)

    /Linnéa

    SvaraRadera
  2. Anyway, du kommer inte kunna prata svenska som du svänger dej med engelskan redan ;-)

    SvaraRadera