onsdag 3 februari 2010

Emy + England = sant.

Sååå!
WOW!
Nu är jag här, framme i Windsor. Det har varit fantastiskt ända sen jag satte foten på Heathrow. Så himla många intryck att man går på högvarv hela dagen och sover sen som en liten bebis på natten.
Men allt är verkligen helt underbart!
Dad Richard hämtade upp mig på flygplatsen (jag glömde bort att vara nervös för flygresan bara för att jag skulle träffa dom när jag kom fram..) Han hade en liten skylt (det blev inga neonfärger eller megafon ;) ...men hade egentligen inte behövt den, när han fick syn på mig (och jag på honom) lös han upp och vinkade och sen var det kramar och kindpussar och det var som om vi träffats tusen gånger tidigare. Jätteskönt!
Bilresa med vänstertrafik (wierd...) hem och sen träffa Mum Anna och Bebis Evelina. totalt och extrem söt!
Familjen är nog den bästa familj jag hade kunnat önska mig. Vi trivs verkligen tillsammans och det klickade direkt.
Dom är väldigt glada och öppna, det skrattas mycket och det är ett härligt sätt att se på livet i det här huset. Här kommer jag trivas!
Idag var jag med Anna och Evelina och fick se Windsor. Det är väldigt Engelskt (såsom jag hade föreställt mig...) Det är en jättefin och mysig stad. större än vad jag trott men det är bara ett plus. Många affärer och fik (perfa för mig och sofi när hon kommer...). Bilder kommer, jag måste bara ta bilderna först...
Huset som jag bor i är ljust och väldigt välskött. Det är litet men jättefint. Mysigt och trivsamt.
Här är mitt rum! :
Och här är min utsikt:
Så så ser det ut.
Det var en liten grov uppdatering på början här i Windsor. Det blir lättare att skriva senare. Finns så många detaljer som jag skulle vilja skriva men kan inte få ner det i datorn. Hela min hjärna är fylld till max med intryck och människor och språket och ALLT! Vill att ni ska veta allt men sålänge får ni hålla tillgodo med detta!
Språket kommer överraskande naturligt, familjen är en perfekt match, Windsor vackert och jag stormtrivs. Anna och Richard sa idag vid maten att det känns som om jag redan varit där jättelänge och jag håller helt och hållet med. Vaddå igår?! Pfft! ;)
Note to pappa och ni andra retare:
*Anna och Richard har läskigt fina tänder.
*Dom må ha heltäckningsmatta på övervåningarna men den är fräsch och det luktar inte potta.
*Varmvattnet kommer så snabbt att man inte ens hinner sätta på det.
Så det så!

8 kommentarer:

  1. Kul för dig Emy, en liten notis till dig. Glasen vid nattduksborden står där av en anledning. Är du säker på att det är en heltäckningsmatta och inte nåt levande? Varmvattnet kan jag inte komma på varför det är så men tydligen har du inte ens satt på varmvattnet om jag tyder din skrift rätt.
    Ha roligt nu
    Kram Pappa

    SvaraRadera
  2. Ha! Den översta bilden från utsikten formligen skrek "ENKELGLASFÖNSTER"!

    PS, varför har du inte tagit någon bild på din kolgruva?

    PS igen, ha det så kul där borta!

    SvaraRadera
  3. åhåhåh! helt jävla underbart!

    SvaraRadera
  4. Strunt i svartmålarna, det är jättefint. Och varför ska man ha dubbelfönster när det inte ens snöar?? Fryser du kan du ju alltid duscha varmt.
    Nej, på med sydvästen och reka i affärer och fik!
    Puss

    SvaraRadera
  5. Toppen att allt är så bra! Allt verkar härligt. Tänker på dig hela tiden, men nu kan man ju börja koppla av. Ha det jätteroligt nu! Det låter bra med affärerna och fiken. Kör på.
    Var rädd om dig!
    Kramar i mängd

    SvaraRadera
  6. Hah! SER fräsch ut ja Emy! Om du inte lägger dig på huk & kollar in de mysiga kvalstrerna & deras små kvalsterbyar, kvalsterstäder med enkelglasfönster...så you are not alone!

    Ps. Hoppas du får ett underbart år!Ds

    SvaraRadera
  7. Det ser ju så engelskt ut som det kan, jättefint. Låter som du har hamnat på helt rätt ställe. Kul. Tänker på dig massor. Ha det nu så kul där och njut.. Hur är det med boys? Sett någon snygg liten lord som bor granne med din värdfamilj?

    Bamsekramar
    Tina

    SvaraRadera
  8. gaaaah! jag vill också åka till England, de är nog faaan en av mina drömmar alltså!! damnit sååå avis!!


    Kan SImon och jag komma och hälsa på över en helg sen eller, jag får passa på medan du är där och Simon har en anledning att resa;D

    Ha det sååå himla bra kommer kolla din blogg varje dag efter en uppdatering:D

    KRAAAM
    från Linnéa...och Simon

    SvaraRadera