torsdag 25 februari 2010

Oh, you mean Emy - the incredibly nice one?

Jag har ägnat mig åt engelska saker (suprise!) dom senaste dagarna. Idag var jag på English Tea hemma hos en kompis till Anna; Lois. Jättetrevligt (observera ordet 'trevligt'..). Nån slags mammaträff (typ lilllekis) med kompsar till Anna. 6 mammor plus barn. Evelina var galen och kröp runt Hela tiden. Dom andra barnen var väldigt nöjda med att sitta och leka på en och samma plats. Om Ev är stilla mer än två minuter får hon mentalkrupp och blir galen. Snacka om att jag kommer ha mina händer fulla när Anna börjar jobba igen (måndag). Sofi kommer bara kunna sitta med sin bebi och typ dricka kaffe i lungan medan jag svettig och nedsmutsad jagar efter en liten racerkrypande crazypie.
Och igår var jag med Richard på Vansittart arms, den lokala puben här vid Oxford Road. Det var nice. och precis som man tänker sig att engelska pubar ska se ut. Mycket folk, varav hälften-> med allra största sannolikhet var stammisar som är där varje kväll. Charmigt tycker jag. Gottttttt med öl. Jag kommer ju ur min alkoholfas nu när jag är här.
The main thing var att prata om hur det gått senaste månaden och om det är nåt som vi inte är nöjda med etc. Dom är lika nöjda som jag är och är, precis som jag, helt lyckliga över att allt går så bra som det går.
Efter det pratades det om huvudlösa duvor, midgets och tequila. Det är skönt att det klickar så bra med hela familjen. avslappnade, bra humor och givmilda.
Imorrn ska R ta med A på en suprise-resa. Nånslags spaanläggning med övernatting på hotell och grejer. För att göra henne helt avslappnad för jobbet som börjar på måndag. Det blir första natten från Ev. Och första helmorgonen med henne för mig. Spännande. Och välbehövligt för Anna. Jobbet lockar henne inte direkt.
Dom åker vid 10 och vid 12 kommer Richards föräldrar hit för att hälsa på mig. Är mer nervös för det än för att ta hand om E. (snäll-Emy-som-är-bra-med-vuxna-och-att-bjuda-på-kaffe-även-om-hon-måste-ge-Evelina-lunch-samtidigt kommer då se dagens ljus.)
Anyway. En vecka till Sofi kommer. Nedräkning nu.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar det du gör med språket! En kreativ blandning av Kalbojanska och Windsorska när man kan skåda 'mentalkrupp' och 'kaffe i lungan' och 'crazypie' i samma stycke. Du fyller din morfars fotspår med råge!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Åsa!!! fast du var väl tvungen att lägga till ett "anyway" där i slutet vid mitt namn va?;) mihi

    SvaraRadera
  3. Hahaha jaa, vill ju hålla mina språk vid liv och bäst är att blanda. det är roligare så. ni borde vara stolta över vilken språkkreatör jag är!

    Anywayet var där bara för din skull Sofi. ;D tih.

    SvaraRadera