måndag 24 maj 2010

svettigt

Det står 36grader på bakgårdens termometer. Det är en solfälla. E hade sin eftermiddagsnap (i bara blöja) så jag städade undan lite. Öppnade ALLA fönster. Drack 2 stoora glas vatten och smörjde in mig med 30-styrka-solskydd. La mig i solfällan i en solfällestol. Försvann bort i eftermiddags-dröm-land för en stund. 20 minuter för att vara exakt. Vaknar upp av att det kliar bakom örat. Megaspindel? Så där äcklig seg fluga? Geting? Nej, bara en av miljarder svettdroppar som letat sig ut ur min kropp. Har nu gått ner 6 kilo i bara svett under eftermiddagen.. Men jag klagar inte! nejnej, tvärtom! Vädret är underbart och jag verkligen njuter.
-
Fast jag hade liksom glömt bort hur det var att svettas...

1 kommentar:

  1. Men hallå??? Jag har ju inte skickat bikinin än?!?!?

    SvaraRadera