fredag 18 juni 2010

royal love

Jag såg drottningen igår. 1 meter ifrån henne stod jag. Mellan oss var en simpel drottingsbildörr. Inget mer. Hon vinkade sitt royalvink (ni vet... den med en hand som rör sig som om man skulle klappa en apelsin ungefär) jag vinkade en helt vanligt shit-jag-ser-en-känd-kunglig-människa-vinka-normalt-dammit-vinkning. Handen rörde sig inte alls som en apelsinklappare utan snarare nån som fått en liten snorkråka på fingret och som fibrilt, nonchalant försöker få den att få luft under vingarna och flyga sin väg.
Evelina tyckte inte alls att det var roligt att se drottningen utan var helt upptagen med jordgubbar medan Arabella spelade världsvan och satt snällt på Sofis arm och såg söt ut. Soff var inte lite världsvan utan tog kort på bilen när den kom, för att sedan titta ner på bilden som hon tog och missa själva drottningen som satt i bilen.
'
Mer äventyrligt än så blir det inte den här veckan. Men det behövs inte, för det kommer bli tillräckligt med äventyr de kommande veckorna. För idag kan jag faktiskt säga till åtminstone 2 av mina bästa sverige boende vänner: vi ses på fredag!
'
(hjärtar förresten skype som gör att man kan se älskade vänner whenever. Och som även gör att en ensam, osminkad mysfredag kan kännas som en fest. För att sitta som en stor dataskärm med rösten ut i högtalarna när de bästa har en tillsammans, partysminkad festfredag där hemma - det är guld värt! Så pass att hjärtat översvämmas med kärlek och saknad och att den första som kommer bli offer för detta hjärta kommer bli saltblöt och blåkramad.)
så är det.

2 kommentarer:

  1. grattis till drottningpeeken! nu är du ju typ känd. fan emu, jag måste iväg jag också. du får hjälpa mig med dina goda råd och klokhet och en gnutta emykärlek.

    SvaraRadera
  2. Klappa en apelsin? Läääääänge fick jag tänka på det. För vem f-n, utom du, klappar apelsiner?? :D

    SvaraRadera