onsdag 23 juni 2010

SUGdag

Jag hade en sugdag igår. En sån där riktigt fisig som bara blev värre och värre. Jag tror min kropp redan var inställd på semester och gav upp helt enkelt. Den ville minsann inte jobba. Eller bli tillsagd saker, eller laga mat, eller lyssna på gnälliga barn. Höll på att krevera. Det var som en megaPMS skjölde över mig och varje ord var som en liten pissmyra som bet.
Mitt på dagen mötte jag upp Sofi. Hon har varit på samma humör som mig den senaste veckan... Tur att man kan klaga för varann. Sa till henne att jag skulle spricka ut i ett enda stort "fiiiiiiiiiiittttttttttaaaaaaaaaaaa" om det kom ett minsta klag på mötet med R senare. Möte på kvällen och får reda på att jul-nyår-kenya-trippen är avblåst. Iallafall för min del. Jag bet mig i tungan så jag tror det kom lite blod. Lugnade ner mig och mötte upp Soff för lite frisbee i parken. Gjorde utlopp för mina aggressioner genom att hoppa och slänga med armarna i ett försök att visa att jag kände mig som en enda stor spya. S tyckte det såg ut som en dans.
Kändes bättre efter ett tag dock. Mycket bearbetande senare och spy-emy hade förvandlats till en bakis-på-aggression-emy.
Tur att jag har bästa Sofi att prata bajs med. och dansa spydanser. ja... hon är bäst.
Hon sa åt mig att skriva ett sug-inlägg på bloggen. Finns ju så mycket positivt att jag låter som en fucking jultomte. Så här har ni det...
Seeeeen när jag kände mig lugnare och redan hade gått igenom alla faser av sorg (tror förresten att jag fortfarande är kvar på förnekelse...) vänder vi oss om för att se en hund stå och kissa på min väska! PÅ MIN VÄSKA! WHAT THE FUCK! Vad händer med världen? pisshund. visste inte om jag skule skratta eller gråta.
'
Nu är det iallafall över. En luuuuugn helt-själv-dag imorgon och sen invigning av Iris på kvällen. Och även om spy och piss och bajs och blo och bly och blä är det som är 51% av mitt sinne nu så är det faktiskt bara en dag mellan mig och mina bästisar på Barcelona. Det uppfyller dom andra 49%.
'
nu känns det lite bättre.

1 kommentar:

  1. Betyder det att du kommer hem till jul? *blundar och hoppas*

    SvaraRadera