lördag 20 mars 2010

fuuk

Vi har en sjukstuga här i Windsor. Den ligger på Oxford Road 121 aka theWalkerfamily+missLarssons hus. En 24-timmars spybacill hoppar omkring bland husen. Evelina, som är rätt snabb på nya modet, var inte sen med att få den. Likaså med Richster och Sofi bestämde sig för att få den första resan in till London.
Anna tyckte att det skulle vara lite roligt med omväxling och körde på en ordentlig förskylning istället. Evelina tyckte att det lät roligt och körde på den bacillen samtidigt. Lite blandning förnöjer. Man vet inte vad som kommer ur munnen och vad som rinner ut näsan. gagvarning. Min kropp kände att den inte ville vara utanför detta bacillsamhälle och bli retad så nu sitter jag är med en lemon..thing..eh..ie.. och försöker få bort locket som satt sig över mitt huvud. Jag känner igen locket. Locket och jag är gamla vänner.. eller ovänner eller.. ja, ni fattar. Jag vet vad som komma skall och jag hoppas att jag kan motverka det i bebistadiet.
Nu har jag ju dessutom inga homopat (hahaha låter som en psyko homosexuell... förlåt. orelevant.) piller att stoppa i mig. Jag kör med några vitpepparkorn istället. Nästan samma sak. Fast inte kände jag när jag svalde dem och en liten sneaky rackare bestämde sig för att hänga kvar i den där köttiga pluppen man har bak i halsen. Den hängde där, chillade lite, innan den bestämde sig för sikta mot ljuset i tunnen. Väl uppe i munnen igen drar min mun ihop sig i en ofrivilligt sugmun. Jag hinner tänka "no No NO!" Men det var försent. Så mitt tidigare hostande, från pepparbungyjumpen i min hals, gick över till ett väsande och sätta-i-halsen-kräk-ljud. Sådär ja. Nu sitter jag här. Såsom jag gjort hela dagen. Med min lemon..thing..whatever som smakar kräks bara den. Om jag inte får spybacillen så kommer den enorma muggen med äcklet ta hand om det.
Ont i ryggen har jag också, nu när jag ändå gnäller lite liksom. Det kan vara för att jag har suttit hela dagen. Tur att jag ska på bio med Sofi och får röra lite på mig. Och sätta mig på ett tåg. Och sätta mig i en biosalong.
tjaa. det hjälper nog.

2 kommentarer:

  1. Du missar i.a.f. inget här hemma.. Allt är som vanligt. Jag gräver folk-skit i avloppsbrunnarna, dina föräldrar sitter och läppjar kaffe och glor på mig genom köksfönstren medans jag haltandes släpar mig fram med spadar och pinnar mellan brunnarna.

    SvaraRadera
  2. Bra det! Eller.. Jag saknar ju det vanliga. Som att flina mean med kakor i mun när du springer på åkern och gräver skit. Det finns liksom ingen skitgrävare som du Mårten. Att du dessutom uppgraderat till att göra det med one leg down tycker jag är nästintill hjältelikt. hmm. Stålhöften! eller kanske The Shitman! ja, det klingar fint i mina öron.

    SvaraRadera