lördag 13 mars 2010

Pengar och andra triviala ting.

Pund är nästan som låtsaspengar. Det tar ett tag innan man inser att det faktiskt är riktiga pengar man handlar med. Jag har inte riktigt fattat det än tror jag. Eller det verkar ju onekligen som det om man kollar på mina inköp.
Men om jag nu, för en gång skull, faktiskt har pengar. Som jag faktiskt kan spendera på precis vad jag vill. Varför inte göra det?
Säger som min lilla mormor; 'om man ser något man tycker om ska man slå till direkt. Annars kommer man bara gå och gräma sig över att man inte gjorde det.'
Det är bäst att jag skaffar mig ett välbetalt jobb... Eller en välbetald man... Eller flyttar runt mycket så att alla pengar blir låtsaspengar...
äsch.
Under Sofis och min korsningsutforskning av Oxfordstreet (och spec 3 våningars topshop) hittade jag detta.
Och när man har en slippery bebi i famnen kan det vara nice med en baddräkt istället för bikini-show-it-all.
*Bebis glider ur famn, grabbar tag i tygstycke som tydligen är det enda som håller uppe tha tuts. Boobs överallt, bebi ner i vatten, tuttägare ner i vatten för att dölja, kallsup för båda, bajs i vattnet från andra sånadär snuskiga englandbarn = bajsvatten i munnen.*
Nehej ni! Jag tror det är ett säkert kort att hålla sig till baddräkt! Den första på... hmm.. typ 10 år. Och dessutom har Jeff (och jag litar på Jeff) sagt att det är mode för i år. Inte nog med att jag är tuttflashsäker, jag är inne också!
Jag tycker extremt mycket om att få grejjer. Så att få en mammasydd väska. Med inbyggt iPhonefack och skyddsängel som dessutom innehöll små notes var heaven. <3
Jag tycker också mycket om smycken. Fast jag inte använder dem så mycket. Iår ska det bli skillnad på det! + att Anna har fått mig att inse hur snyyggt det egentligen är med stora halsband.
Dagens resa till Portobello var, precis som förra gången, himmelskt. Att Sofi blev sjuk och spydde när hon kom hem var mindre himmelskt. Fast innan hann vi hitta finfina grejjer.
Och nästa vecka blir det London ännu en gång, men denna gång är det Sofis födelsedagspresent som är the main course.
För när man har fickan fylld med låtsaspengar och ett visakort så kan man spoila sina vänner precis hur mycket man vill.
Japp that's it.
puss och x:n och alla såna häftiga saker.

3 kommentarer:

  1. Den vita skjortan är väl till mig?????? Det STÅR "mamma" på den! *villhavillhavillha* Underbar!

    SvaraRadera
  2. glöm och dröm mamma! det står Emy och bara Emy på den. hihi.
    (precis som på en klänning som än sålänge bara lever i min fantasi. you know what I mean woman!)

    SvaraRadera
  3. Wowowowow Emy! Vad jag suktar. Jag njuter av att du har det så bra. Härlig familj, Sofi som kommit, allt det där andra.... Baddräkten är ursnygg, det andra också förstås! Jag får för tillfället hålla mig till Lin o ullboden och Sigharta. Älskar dig, saknar dig....
    Kramar i mängd
    Mormor

    SvaraRadera