måndag 5 april 2010

Påsk och sånt.

Det är påskhelg och jag har ledigt idag också. 'Guuud vaad sköööönt' sa Sofi och jag igår - mmm, för vi har ju så extremt ansträngande veckor annars...
Flera semestrar planerade nu också. Det blir Barcelona i slutet av juni och sen hemfinahem till la birthday. Sååå härligt. Och nu i helgen (?) kommer släktingar, och nästa helg kommer engelskalärareBrenda. Sen hör jag rykten om katpeople som kommer i slutet av April...
FINT!
Sofi och jag bakade bullar i helgen. För andra gången, och nu vet jag att 'övning ger färdighet' faktiskt stämmer. Dom blev fina. Mycket kanel och smör. Men fina. Jag har insett hur mycket min pappas och mammas egenskaper har smittat ner mig egentligen den här helgen.
1) Jag står som värsta bullmamman och knådar bulldegen, med handflatorna, precis som mamma alltid sagt att man ska göra. Kollar snabbt bort mot sofi och hennes petande med stiffa fingrar i en stackars ledsen kletklump. Man ska vara snäll mot degen!
2) Vi ska kolla film. Och eftersom R frenetiska och envisa vilja att stänga av ALLT som går att stängas av. Trycka av ALLA knappar som går att trycka av. Och dra ut ALLA sladdar som kan dras ut. Är detta lite av en challange. För även om det ser ut att vara väldig ordning på saker och ting döljer sig det en hel annan värld på baksidan av saker. T.ex. bakom dvd:n och tvboxen och videon. 78 olika scartkablar blandade med vanliga kablar och kontakter. Meen jag var en man och letade mig igenom alla plausible sladdar och, mycket riktigt, så lyckades jag få igång den nedrans dvd:n.
Jag är en teknikens bullmamma. eller bullens teknikmamma. eller mammans teknikbulle. eller... ja, ni fattar.
Äpplet faller inte långt från trädet, eller träden kanske... Hmm, bullen bakas inte långt från tv:n. Ja! Där satt den.

9 kommentarer:

  1. Hej Emy, ja vi kommer till helgen. Kan vi ses? Vi ska bo på Best Western Victoria Palace 60 Warwick Way, Victoria. Kommer dit på lördag em.
    Anita och Björn

    SvaraRadera
  2. Vill jättegärna träffa er! Det hade jag redan räknat med. Men då kanske det passar bra att jag kommer in till London på söndag? Jag kollar upp var hotellet ligger och så möts vi upp!
    åh vad roligt! :D

    SvaraRadera
  3. Och idag ska jag baka bullar, eller kan du skicka hem några??
    Din pàpa kan knappt byta kanal nu när du inte är här, fast han skyller på att knapparna är så små och att han inget ser. Men jag vet nog att det var du som skötte om alla tekniska mojänger i smyg... Så nu sitter han där med skägget i DVD:n.
    Eller der gör vi ju bägge två, alla vet ju att jag äger på bakning och suger getpung på teknik.
    Men vi såg en film igår i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Allt låter kanon! Mitt englandsnr är +447518206709 och om inte det funkar ring på svemobilen +46706423799.
    Jag har ungefär 20minuter in till London och tågen går varje halvtimme så det är lungan. Sofi hänger jättegärna med om hon får!
    Vi får betämma tid och så, men Sofi och jag kanska kan komma till hotellet så utgår vi därifrån?
    Kommer bli awesome!
    Mååånga kramar

    SvaraRadera
  6. Åh, vad jag blir avundsjuk! Suck, suck, suck.
    Det var jätteroligt att se och höra dig i går kväll. Men jag har alla ben och armar i behåll efter fjällsemestern, så något är ju bra i alla fall.
    Kramar i mängd! Mormor (från morfar också!)

    SvaraRadera
  7. Hello Emy. Nu är vi färdigpackade. Ska bli kul att ses och helt galet att få gå på Londons gator. Många kramisar Anita och Björn

    SvaraRadera
  8. "det kommer bli awesome".. Du vet att på svenska har vi ett ganska bra ord för "awesome", typ "underbart".. Pröva det ska du få se! ;)

    SvaraRadera
  9. Hej Emy! Ja, nu är vi hemma igen, kom hem kl 1 inatt. Vår London-vistelse har varit hel underbar. Det var så nice att träffa er(märkte du det engelska ordet, det betyder trevligt)). Vi gjorde London by foot, ingen buss, inget tåg eller underground. Kramar från björn och Anita

    SvaraRadera