torsdag 9 september 2010

london.

Just idag har jag exakt 23 dagar kvar tills sverige ska bli mitt boland igen. 23. Det är ingenting! A fart in space.
Det är konstigt att lämna en värld som varit min verklighet de senaste 8 månaderna. Hur kan det redan ha gått 8 månader? Nyss satt jag ju på arlanda med en kissblåsa som fylldes upp lika snabbt som ett shotglas och var påväg hit. Det är surrealistiskt.
Fortfarande kan jag få en såndär hoppig känsla i magen när jag är på tåget påväg in till London. Det är ju London liksom. En stad med fler invånare än hela Sverige, som har dubbeldäckade bussar omkringkörande överallt (tänker fortfarande på harrypotter när jag ser dom och blir glad...). En stad som aldrig sover och som har ALLT. Huvudstaden i det land som fått mig att säga engelska uttryck fast översatta till svenska och låta förvirrad och lätt efterbliven. Platsen där jag började säga 'the loo' istället för 'the toilet' och som fått mig att tycka att amerikaner är lata som inte pratar 'ordentlig' engelska. Storstaden som Emy-louise-lantis kan hela tubesystemet i.
Det här är stället som fick mig att växa in i mig själv. Som fick mig att inse vem jag är och vill vara.
Och för allt det är jag evigt tacksam. Fast nu är jag klar. Det finns ingenting mer för mig att hämta här.
Just nu iallafall.
För faktum är, att jag får en såndär hoppig känsla i magen av att åka hem också.

5 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat dig, bättre sent än aldrig! Kram från Hemliga vännen

    SvaraRadera
  2. Men herre gud! 8 månader, var har tiden tagit vägen? Och våra pengar, vi skulle ju åka och hälsa på dej?! Jaja så är det. Men snart är du hemma igen o vi får kramas.

    SvaraRadera
  3. Jag sitter hemma en fredag äter choklad och tittar på mitt nya ljus jag har köpt. Det är rätt skönt, men jag önska att du emy-Louise kunde vara här också. Kanske titta på ljuset du med eller dricka en öl eller nåt. Jag tycker du har vart borta länge och det känns för det har hänt en massa inom oss båda. VÄLKOMMEN HEM !! Jag saknar dig en massamassamassa. Ska bli skönt att kunna ringa dig och säga KOM HIT! - och så gör du det. alltid. haha inte typ ett helt flygplan ifrån mig. denna kommentar blev som ett litet mail. Puss och kärlek. du skriver fint!

    SvaraRadera
  4. Tänk vad tiden går! Den har varit både lång och kort. Å ena sidan har du varit borta kort tid, å andra jättelänge. Särskilt de dagar man längtat efter att få byta några ord med dig. Du sprider alltid sån värme omkring dig. Man blir glad av dig! Du har "vuxit" massor under din englandsvistelse, och jag är evigt tacksam för den härliga familj du fick där. Jag hade grämt ihjäl mig om det hade blivit fel. Du är så välkommen hem igen och så efterlängtad!!
    Massor av kramar/ B-L

    SvaraRadera
  5. heje. såg tuver att du snart åker hem från windsor. men tänkte skriva några rader ändå.
    jag har varigt i windsor sen april och haft lite små problem att hitta au pair i området. jag har hängt på med två som bott i sunnihill men den sista av dom åkte hema idag. skulle va kul om du kände ta en fika eller om du känner fler au pair i windsor om du kunde hjälpa mig få kontak. tack på för hand. kan få kontak med mig via kindlund_lisa@hotmail.com

    SvaraRadera